Ty boty jste špatně nosila


Záruční lhůta.Člověk by řekl, že je to něco jednoduchého, jasného.
·        Prostě doba, ve které výrobce nebo prodejce ručí za zboží, které prodává zákazníkovi.
·        Je to jasně určená doba a není možné to nikterak převrátit.
Omyl.U spotřebního zboží by měla být záruka dvouletá. Většinou to tak bývá. A nyní nastává problém, který mě uvedl ve velký zmatek.
–         Podle České obchodní inspekce, je lépe reklamovat vadné zboží už v prvním půl roce používání.
–         V té době je jasné, že vada na výrobku už byla v době prodeje a zákazník má nárok na plnou náhradu.
–         Proč je tedy záruční doba dvacet čtyři měsíce, když mi vadu uznají pouhý první půl rok?
–         Nechápu.

Jistě má, mnoho z nás, zkušenosti s výměnou vadného zboží. Je to vždy nepříjemné, z obou stran. Jestliže mi paní prodavačka řekne, že jsem ty luxusní lodičky špatně používala, protože jsem v nich příliš tančila, tak tady bude něco špatně.
Myslím, že bychom se vyhnuli mnoha potížím, pokud by na přiložených instrukcích, bylo připsáno,
·        kolik hodin denně mohu mít tu televizi zapnutou
·        jak často si mohu v nové mikrovlnné troubě ohřívat jídlo
·        kolik kilometrů týdně smím v nových botách ujít.


Odvážný ušetří

Jednodušší je to u potravin.
–         Tam se dozvíme datum minimální spotřeby a pak už je na nás, jestli to riskneme.
–         Dříve bylo nemožné, aby se potraviny prodávaly zákazníkovi po uplynutí této doby.

Dnes se, po České republice, objevují obchody, které jsou na tyto výrobky přímo zaměřené.
–         Jogurt zde najdete i za dvě koruny.
–         Sice týden prošlý, ale byli jste upozorněni, a tak je na Vašich střevech, jestli to zvládnou.

Rozhodně je to lepší cesta nežli zboží, kterému se blíží čas úmrtí, vyhodit do kontejneru. Znám mnoho lidí, kteří v podobném obchodě nakupují, ušetří spoustu peněz a zatím neměli s ničím problém. Zvláště, jedná-li se o potraviny suché, jako jsou čaj, káva nebo rýže.