Müsli

Müsli jsou původem ze Švýcarska. Zde byly na přelomu devatenáctého a dvacátého století „vynalezeny“ lékařem Maximilianem Bircher-Benner. Jedná se o dnes známou potravinu. Zejména díky zájmu o zdravější stravu a vegetariánství se müsli dostali do běžných slovních pojmů. V dnešní době však najdeme spíše müsli jako pochutinu. Vločky se často s přemírou cukru, trochou medu a kakaa zapékají, již se však poté nejedná o původní zdravou směs čerstvých ovesných vloček a ovoce.
zdravá snídaně
Müsli však nemusí být pouze z ovesných vloček. Můžete do nich přidat také vločky ječné, žitné či pšeničné a máte-li zájem, také jiné obiloviny. Dále se přidává ovoce – a to nejlépe čerstvé. Sušením se totiž ztrácí vitamíny. Chcete-li sladkou variantu, je dobré přidat místo cukru med, datlový anebo jiný sirup. Není dobré směs zapékat, ale můžete to tak udělat.

V takovém případě bude med nezbytný. Samozřejmě můžete přidat i kakao či kousky čokolády. Nejlepší pro zdraví je pak samotné kakao či hořká čokoláda s obsahem kakaové sušiny nad sedmdesát procent. Také se dají do směsi přihodit oříšky, jiné skořápkové plody, buráky, semínka a koření – především tedy skořice.
zdravé müsli
Müsli je často konzumováno společně s mlékem či jogurtem. Lepší variantou je pořádný jogurt a rozhodně se nemusíte bát tuku. Mnohem zdravější je totiž obyčejný jogurt než umělá a často chemicky nadopovaná přeslazená náhražka. Můžete je také zkombinovat se smetanou, tvarohem, nebo dokonce i sýrem! Nechcete-li však vločky ani suché, ani s vodou a ani s jakýmkoliv mléčným výrobkem, můžete müsli namočit v ovocné šťávě.
Ovesné vločky obsahují vitamíny B1, B6 a E. Také obsahují železo, vápník, fosfor, lecitin, nenasycené mastné kyseliny a slizové látky. Jsou velice užitečný zdroj bílkovin a vlákniny.
snídaně v misce
Mát-li zájem o změnu oproti „obyčejným“ ovesným vločkám, vyzkoušejte Aşure – podobný pokrm z Blízkého východu. Je kombinací rýže, luštěnin, pšenice, vody a rozinek.

Müsli
Ohodnoťte příspěvek